Моряк в одиночній кругосвітній гонці на яхтах Вандея Глоб зіткнувся з бідою в Південному океані, коли бурхливі хвилі розбили його судно. Але він був врятований завдяки пошуково-рятувальним антен, розміщених на борту його рятувальної шлюпки, європейської супутникової системи Galileo, що входить до міжнародної рятувальну систему Коспас-Сарсат.
Крушіння яхти в навколосвітніх перегонах Вандея Глоб в Південному океані
Шкіпер Кевін Ескоф'є пізніше розповідав про своє випробуванні вдень у понеділок:
Ви бачили як в кіно показують корабельної аварії? Це було дуже схоже, тільки ще гірше. Через чотири секунди човен нахилилася, носова частина нахилилася на 90 градусів. Я опустив голову в кабіну, наближалася хвиля. У мене був час відправити одне повідомлення, перш ніж хвиля зіпсувала електроніку. Це було абсолютно шалено. Вона склала човен навпіл
Через кілька хвилин він піднявся на свій рятувальний пліт:
Я хотів би залишитися на борту довше, але я бачив, що все відбувається дуже швидко, і спустився у воду на плоту
Наступні 11 годин Кевін Ескоф'є плив за течією під сильним вітром і хвилями. Але він був не зовсім один. Як тільки його пліт впав на воду, він автоматично активував свій рятувальний маяк, передавши сигнал SOS на частоті 406 МГц для автоматичного прийому навігаційними супутниками міжнародної пошуково-рятувальної системи Коспас-Сарсат.
Взаємодія Galileo і Коспас-Сарсат
Єдина система, яка може незалежно визначати місцезнаходження радіобуя в будь-якому місці на поверхні Землі, Коспас-Сарсат допомогла врятувати тисячі людей з тих пір, як була вперше створена в 1982 році. Спочатку система працювала через транспондери, розміщені на борту або низькоорбітальних чи геостаціонарних супутників. В останнє десятиліття глобальне супутникове навігаційне угруповання Galileo приєдналося до Коспас-Сарсат за підтримки Європейської комісії, власника системи, що призвело до значного збільшення продуктивності пошуково-рятувальних робіт.
Оскільки супутники Galileo мають високу орбітальну висоту - 23 222 км, і при цьому вони усі стійко рухаються по небу, то поєднують в собі широкий огляд Землі і можливість швидкого визначення місця розташування сигналу лиха за рахунок комбінації затримки і Доплерівського зміщення.
Як визначалися координати потерпілого лихо моряка
В 13:48:51 UTC в понеділок Французький центр управління польотами (FMCC) системи Коспас-Сарсат, розташований в Тулузі і керований французьким космічним агентством CNES, отримав перше сповіщення через пошуково-рятувальні ретранслятори трьох супутників Galileo.
Наступним кроком була локалізація джерела сигналу, яка була досягнута менш ніж через дві хвилини в 13: 51.07 UTC, встановивши його джерело в зоні обслуговування Південно-африканського центру управління польотами (ASMCC), яка простягається від півдня Африки до узбережжя Антарктики. приблизно в 1000 км на південь від мису Доброї Надії.
Оповіщення було негайно відправлено в Австралійський центр управління польотами (AUMCC) в Канберрі, Австралія, чий регіон поширення даних включає Південну Африку.
У той же час попередження було також направлено до французького центру CROSS Gris-Nez національного контактного пункту по інцидентах з Коспас-Сарсат який негайно повідомив керівництво Вандея Глоб. Команда змогла викликати суперника-гонщика Жана Ле Кама, учасника, найближчого до потерпілого моряка, для його пошуку.
Як пояснив директор гонки Жак Караес:
Коли ми побачили, що стан аварійного радіомаяка збігається з треком прогнозування дрейфу, ми відправили Жана до цієї точки
Після неодноразових спроб Ле Кам нарешті зміг безпечно взяти Ескоф'є на борт о 01:18 за всесвітнім координованим часом у вівторок вранці. Тим часом організатори гонки використовували сигнали радіомаяка як основу для більш широкого пошуку, закликаючи на допомогу інших шкіперів. Подальші сигнали були отримані на в Тулузі з 14:10:34 UTC в понеділок вдень і після цього на регулярній основі, вони служили для відстеження поступово дрейфуючого джерела сигналу.
Європейська супутникова навігація
Galileo європейська глобальна навігаційна супутникова система, є аналогом американської системи супутникового позиціонування GPS. Вона надає точну і надійну інформацію про місцезнаходження і час для автономних і підключених автомобілів, залізниць, авіації та інших секторів. Galileo розпочала свою комерційну роботу з грудня 2016 року, надаючи свої послуги державним органам, підприємствам і громадянам.
Galileo складається з 26 супутників на орбіті і наземної інфраструктури, що їх підтримує. Його пошуково-рятувальна служба бере участь у міжнародній організації по виявленню аварійних радіомаяків Коспас-Сарсат. Дані Galileo допомагають знаходити маяки і рятувати людей, що зазнають лиха, в будь-яких умовах.
Європейське космічне агенство (ESA) виступає в якості системного архітектора для інфраструктури Galileo і EGNOS (наземна складова навігаційної системи). Воно керує його проектуванням, розробкою, закупівлями, розгортанням і перевіркою від імені ЄС. ESA збереже цю роль протягом усього терміну служби систем, а також буде надавати технічну підтримку Європейському агентству GNSS (GSA).
Засноване в 2004 році, GSA відповідає за управління низкою заходів, пов'язаних з Galileo і EGNOS, що включає підготовку до успішної комерціалізації і експлуатації системи; підтримrb використання і маркетингу GNSS діяльності; і забезпечення безпеки систем, зокрема, за допомогою створення і функціонування центрів моніторингу безпеки Galileo.
Обидві організації працюють в тісній співпраці з Європейською комісією, власником програми.