Супутники Beidou допомагають організації байкшерінга в Уханьского місті майбутнього
Парковка і пробки більше не є проблемою для жителів Ухані, міста, де розпочалася глобальна пандемія COVID-19. Жителі міста тепер все частіше використовують екологічно чисті електричні велосипеди загального користування (байкшерінг). Але питання регулювання і безпеки велосипедів викликають занепокоєння.
Щоб вирішити проблему, близько 1000 загальних електричних велосипедів, підключених до навігаційної супутникової системи Beidou, проходять випробування в зоні розвитку Уханьского міста майбутнього (Wuhan Future City). Очікується, що в цьому році тестування буде розширено.
Електричні велосипеди для байкшерінга, оснащені Beidou/GPS смарт терміналами BDS, можуть розпізнавати віртуальні електронні огорожі навколо певних областей, щоб користувачі могли їздити і паркуватися в спеціальних виділених для цього місцях. Якщо користувачі виходять за межі встановленого місця (геозони), з них стягується додаткова плата або велосипед блокується.
За словами менеджера програми Ю Фена, користувачі поки залишають позитивні відгуки. У зоні тестування понад 90% велосипедів загального користування припарковані правильно.
Інші інструкції для користувачів аналогічні правилам для звичайних велосипедів загального користування, включаючи аутентифікацію з використанням спеціального мобільного додатку, гарантовані депозити або з'єднання з кредитною карткою і сканування для розблокування.
Стартап Wukong Bikes з Чунцина став першим банкрутом нехтуючи GPS
Це не перший китайський стартап по байкшерінгу, який зіткнувся з необхідністю обладнати свій вело-парк супутниковими GNSS-пристроями. Так проект «Uber for Bikes» втратив «колеса» всього за п'ять місяців після того, як зникли 90% його велосипедів.
Стартап Wukong Bikes з Чунцина став першим банкрутом в індустрії байкшерінгу Китаю після того, як йому не вдалося запустити системи GPS моніторингу, і майже всі вони були пошкоджені або втрачені.
Компанія Wukong Bikes з Чунцина прагнула приєднатися до зростаючої в країні фірми «Uber for Bikes», здаючи в оренду двоколісні велосипеди в основному студентам в місті.
Але вони не впроваджували системи GPS контролю на свої велосипеди, і на той час, коли компанія зрозуміла, що ця технологія життєво важлива, у бізнесу вже не було грошей.
Вважається, що це перше банкрутство сфери прокату велосипедів в Китаї, що динамічно розвивається
Засновник Лей Хоуі повідомив місцевим ЗМІ, що, крім відсутності GPS контролю, його компанія постраждала через закупівлю велосипедів, які виявилися гіршими за якістю, ніж у більших конкурентів, і занадто легко виходили з ладу і часто ламалися.
Він додав, що, хоча спочатку з користувачів стягувалася плата, Вуконг періодично безкоштовно роздавав велосипедні прогулянки щоб користувачі могли протестувати сервіс і порівняти якість послуги.
Ця концепція аналогічна схемі прокату велосипедів в Глазго, запропонованої Nextbike.
Однак, в Китаї всі фірми використовують не стаціонарні док-станції, а додатки.
У більшості випадків велосипеди оснащені GPS трекером, що дозволяє користувачам визначати місцезнаходження велосипеда. Вони платять за оренду смартфоном, а потім розблокують його - іноді за допомогою QR-коду.
По завершенні поїздки клієнти можуть залишити велосипед де завгодно.
Часом це виявлялося проблематичним, коли велосипеди кидали у віддалених місцях, де інший користувач навряд чи знайде або захоче шукати вело транспорт.
Влітку 2021 року "Трансконтроль Україна" представить користувачам нову модель GPS трекера для велосипедів - GPS Термінал Teltonika E-Bike