Реальна мета супутникової навігації
Але легко забути, що супутникова навігація (GPS / ГЛОНАСС / Galileo і ін.) є лише засобом для досягнення мети - метою ж є надання послуг щодо маршруту, навігації та синхронізації (моніторингу об'єктів, в тому числі транспорту) для всіх. Непомітно, ці послуги перетворилися в невидиму, але важливу утиліту, яка обслуговує набагато більше секторів економіки, ніж просто транспорт. Синхронізація системи глобального позиціонування, що забезпечується супутниковими угрупованнями GPS / ГЛОНАСС / Galileo і ін., Лежить в основі всіх систем зв'язку, банківських і енергетичних систем.
GPS / ГЛОНАСС / Galileo моніторинг об'єктів і транспорту буде також відігравати важливу стимулюючу роль у майбутній хвилі розвитку інтелектуальних електромереж, інтернету речей, мереж 5G (їх високочастотні радіостанції з більш коротким діапазоном зажадають ефективної синхронізації за часом) і безпілотних транспортних засобів як на суші, так і в морі.
У міру того, як наша економічна і соціальна залежність від послуг геопозиціонування продовжує рости, стає очевидною необхідність інтеграції супутникової навігації з іншими додатковими методами визначення місця розташування об'єктів - для підвищення точності і якості обслуговування в широкому спектрі секторів економіки.
Нова європейська програма з інновацій і підтримки в області Навігації - NAVISP
Так як же все це буде виглядати на практиці? Саме тут вступає в дію нова програма ЄКА з інновацій та підтримки в області навігації (NAVISP). На сьогоднішній день NAVISP веде більше 90 видів діяльності, а також співпрацює з європейськими підприємствами та дослідниками в розробці інноваційних та конкурентоспроможних технологій і послуг моніторингу об'єктів і транспорту.
Оскільки майбутні дослідження і розробки Galileo 2-го покоління в даний час здійснюються за допомогою елемента програми Horizon 2020 Європейського союзу, NAVISP був розроблений для роботи на окремій додатковій основі, орієнтуючись не тільки на Galileo, а й на інші потреби і можливості в сфері геопозиціонування для бізнесу.
Першим елементом NAVISP є розробка нових концепцій і технологій визначення місцезнаходження. Наприклад, організація додаткової інфраструктури на навколоземній орбіті для підтримки існуючих супутникових служб, нові конструкції антен проти спуфингу і систему синхронізації часу на основі імпульсів від пульсарів.
Другий елемент програми спрямований на комбінування технологій геопозиціонування і навчання машин для підвищення інтелектуальності електричних мереж, на зусилля для боротьби з випадковим або навмисним перекручуванням сигналів з супутників для визначення координат, для підвищення ефективності планування польотів в авіації.
Третій елемент NAVISP заснований на дослідних пріоритетах держав-членів ЄКА. Проекти включають в себе нове покоління розумних самохідних суден, безпілотні технології практично зводять до нуля можливість зіткнення або аварії судна (наприклад, танкера з нафтою), що позитивно вплине на дії по захисту навколишнього середовища. Тронхеймскій фіорд в Норвегії став першим спеціальним випробувальним полігоном для таких суден під контролем норвезької нафтової компанії Sintef.
Реакція держав-членів була захоплюючою; NAVISP вже повністю затверджений, і програму планують подвоїти після Конференції міністрів Space19 + в кінці цього року.
Всі ми живемо в новому столітті навігації, з більш ніж п'ятьма мільярдами супутникових приймачів, що використовуються в даний час по всьому світу, в усіх сферах життя. Європа відіграє ключову роль в цій сфері діяльності, так як супутники служб Galileo вже більше двох років доступні по всьому світу для комерційного використання.
Космос став невід'ємною частиною нашого повсякденного життя. Соціально-економічні переваги космічної діяльності, від смартфонів до моніторингу транспорту і точного землеробства, настільки різноманітні, що не завжди знайомі для широкої аудиторії.