Проект GAINS Європейського Агентства Авіаційної Безпеки
Проект GAINS (General Aviation Improved Navigation and Surveillance) завдяки тісній співпраці з Європейським Агентством Авіаційної Безпеки (EASA) та виробництвом, перейшов у фазу демонстрації можливостей використання авіоніки в авіації загального призначення.
Авіоніка
Авіоніка (авіація + електроніка) - це сукупність систем комунікації та навігації для відображення і координації всіляких пристроїв для керування польотами, від бортових приладів до складних супутникових технологій для визначення місця розташування, картографії та синхронізації часу.
GAINS
GAINS - це проект, спільно фінансований компанією SESAR (Single European Sky Air Traffic Management Research) і дослідницькою програмою Європейського Союзу Horizon 2020. Він спрямований на реалізацію концепцій, підтримуваних глобальними навігаційними супутниковими системами (GPS / ГЛОНАСС / Galileo / BeiDou і ін.) та EGNOS (European Geostationary Navigation Overlay Service - Європейська Геостаціонарна Служба Навігаційного Покриття), і в даний час досяг стадії демонстрації своїх можливостей.
Співпраця з виробниками терміналів для моніторингу транспорту
На початку 2019 року EASA тісно співпрацювало з одним з цих виробників, Garmin, щоб дати можливість використовувати навігатори серії GTN для польоту по складним радіочастотним ділянкам. Компанія Garmin внесла зміни до свого списку основних креслень (тепер 005-00533-C0 Rev 22) і в свій контрольний список установки (190-01007-E1 Rev 10), щоб зробити навігатори серії GTN відповідними до вимог EASA STC 10037574. GNSS- модуль приладу, приймаючи сигнали від усіх діючих супутникових угруповань (GPS / ГЛОНАСС / Galileo / BeiDou), дозволяє найточніше визначати місце розташування літаків і здійснювати супутниковий моніторинг авіа- транспорту, тим самим підвищуючи безпеку його використання, а також особисту безпеку екіпажів і пасажирів.
8 березня 2019 року перший літак, зареєстрований в державі-члені EASA з цієї модифікацією, був переданий в експлуатацію і братиме участь у демонстраційних польотах GAINS.
Нові можливості для авіації
Коментує директор проекту GAINS Філіп Черч:
Проект GAINS дуже вдячний командам Garmin і EASA за їх своєчасні дії, які дозволять використовувати рішення SESAR для поліпшення роботи GNSS-терміналу на літаках авіації загального призначення, і в кінцевому підсумку зроблять нас на крок. ближче до демонстрації того, як авіація може отримати вигоду з кращої інтеграції повітряного простору. Ми раді, що GAINS послужив поштовхом для широкомасштабної зміни правил авіоніки для авіації загального призначення, і що EASA активно брало участь в реалізації цих змін.
Відчуваючи польоти на широкому спектрі обладнання авіації загального призначення, GAINS продемонструє можливість використовувати нові технології і процедури в польоті, а також протестує життєздатність адаптації рішень SESAR для поліпшення роботи авіації та інтеграції в різних операційних контекстах і середовищах.
Це повинно сприяти кращій інтеграції авіації загального призначення на контрольованих і неконтрольованих аеродромах, а також підвищення безпеки, ефективності та передбачуваності операцій.