Новини

Підкапотний термінал Телтоніка FMT100 з гіроскопом - попередні результати тестування

січ. 10, 2020 44
Підкапотний термінал Телтоніка FMT100 з гіроскопом приклеюється двостороннім скотчем до корпусу блоку запобіжників під капотом
Трансконтроль Україна представляє перші результати тестування нового GPS ГЛОНАСС…

Новий бездротовий датчик рівня палива Ескорт ТД-BLE

жовт. 07, 2019 163
Бездротовий датчик рівня палива Ескорт ТД-BLE
«Трансконтроль Україна» представляє новий бездротовий ємнісний датчик рівня палива Ескорт…

Другий супутник GPS III виведений на орбіту і проходить тестування

серп. 27, 2019 152
22 серпня американська компанія United Launch Alliance запустила ракету-носій Delta IV з другим супутником GPS III на борту
Другий супутник GPS III наступного покоління ВПС США, який побудувала компанія Lockheed…

Еволюція космосу, 2-я ескадрилья космічних операцій готується до запуску нового супутника - GPS Block III

серп. 06, 2019 147
Джонатон Колдуелл віце-президент по системам навігації Lockheed Martin Space (праворуч) представляє лейтенант-полковника Стівену Тоту, командиру 2-ї ескадрильї космічних операцій, супутник моделі GPS III в знак вдячності за успішну місію в космосі. Військово-повітряна база Шрівер, Колорадо 29 липня 2019 року. 2-я SOPS управляє найбільшим сузір'ям космічних кораблів Міністерства оборони (GNSS GPS), використовуючи Головну станцію управління та всесвітню мережу станцій спостереження і наземних антен. (Фото ВВС США, льотчик 1-го класу Джонатан Уайтлі)
Lockheed Martin подарував 2-й ескадрільї космічних операцій (2SOPS) модель нового…

Cистема GPS / ГЛОНАСС моніторингу транспорту «Навігатор-С» успішно інтегрована з сервісом планування маршрутів "Мурашина логістика"

лип. 26, 2019 183
Мурашина логістика - платформа розрахунку оптимальних маршрутів доставки
«Трансконтроль Україна» інформує про інтеграцію з платформою розрахунку оптимальних…

Історія еволюції знань людства в області навігації

Еволюція навігації Еволюція навігації

Багато в чому розвиток людської цивілізації стало можливо завдяки розвитку такого знання як «навігація». У цього слова є декілька значень, але в даній статті мова піде про навігації як про сукупність знань про визначення місця розташування, швидкості і орієнтації об'єктів (щодо сторін світу). Це прозвучить дивно, але ці знання сьогодні настільки щільно увійшли в наше повсякденне життя, що ми навіть не помічаємо частоту їх використання. В якості одного з найбільш поширених прикладів, наведемо використання такого сервісу як Google Maps або його аналогів.

Великі географічні відкриття стали можливими тільки через появу у людини знань про навігацію. Прилади, які раніше використовувалися для цього виявилися набагато старше ніж прийнято думати.

Компас

Перший компас найімовірніше був винайдений китайцями, магнітну руду, яку вони використовували для тяжіння залізної стружки називали «Каменем материнської любові» - «Ци-ши». Тоді компас являв собою посудину, наповнений водою або маслом, всередині якої на очеретяному стеблі розташовувався магніт, як правило у вигляді невеликої голки або дроту. Завдяки своїй простоті, компас досі конкурує з високоточними електронними приладами. Зробити його просто, а використовувати зручно.

Астролябія

Астролябія - це навігаційний прилад, принцип його дії заснований на накладенні сферичних об'єктів на площину. Інструмент з'явився в Античній Греції і представляв собою тарілку, на якій розміщувалися сузір'я Зодіаку.

Астролябія використовувалася для визначення часу і астрономічних пророкувань.

В наш час існує «правнучка» астролябії планісфера, яка використовується в освітніх цілях. Вона являє собою рухому карту зоряного неба, нанесеного на площину.

Секстант

Секстант - це інструмент для обчислення координат за допомогою виміру висоти космічних об'єктів над рівнем горизонту. Донині на кораблях завжди знаходиться кілька секстантів, вони потрібні в основному для можливості вимірювання координат за допомогою аналогових приладів.

Перший навігатор

Перший навігатор в формі наручного годинника з'явився в Європі в 1920 році! Він називався - Plus Fours Routefinder. У комплекті до нього йшов набір карт для різних місцевостей. Людина в міру просування мала прокручувати карту. Зараз це виглядає смішно і безглуздо, проте свого часу прилад був дуже популярним.

У 1930 році з'явився перший автомобільний навігатор «Iter Auto», принципово він не відрізнявся від наручного варіанту за винятком розмірів (він був більше) і тим що карта прокручувалась автоматично в залежності від швидкості їзди автомобіля. Однак, при різких маневрах, механізм прокрутки збивався, що вимагало від водія зупинки і переналаштування приладу.

Нащадками перших навігаторів можна вважати наручні пристрій Multi Watch і розумний мотоциклетний шолом Live Map.

Навігаційні супутники

Провісником появи перших навігаційний супутників став запуск в 1957 році першого штучного супутника Землі. Вчені виявили що за рахунок ефекту Доплера можна визначити наближається або віддаляється об'єкт від Землі, а також його швидкість. Відповідно, якщо проводити розрахунки відштовхуючись від даних про швидкість і знаходженні супутника, то можна визначити свої координати і швидкість на Землі.

Ця ідея і лягла в основу глобальної системи позиціонування (GPS). Першою реалізованим супутниковим угрупованням стала система NAVSTAR GPS (США), в період з 1978 по 1994 (GPS 1-го покоління) було запущено на орбіту 32 об'єкти. В СРСР також проводилися подібні розробки, ідея ГЛОНАСС з'явилася ще в 1976 році! Перший радянський супутник ГЛОНАСС був запущений в 1982 році.

До 2000-го року сигнал GPS для цивільних штучно спотворюється, з метою зниження точності визначення координат, однак в 2001-му ця практика була скасована, що призвело до революції в області комерційного і особистого використання геопозиціонування. У 2001-му році, керівництво РФ також приймає рішення про надання ГЛОНАСС для комерційного використання.

На сьогодні, існує вже кілька супутникових навігаційних угруповань - GPS / ГЛОНАСС / Galileo / Beidou / GZSS / Navic, з кожним новим супутником на орбіті, визначення координат ставатиме все точніше. Кілька країн (США і Японія) розробляють позиціонування локального типу, без застосування космічних об'єктів.

З поширенням смартфонів, використання геолокації стало можливим для кожного користувача, мало того, більшість пристроїв містять модулі відразу декількох навігаційних систем, наприклад, GPS і ГЛОНАСС.

Активно розвиваються технології в області безпілотної навігації і в найближчому майбутньому водіїв змінять розумні системи на основі супутникової геолокації.

Прочитано 332 разів

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Новини

Підкапотний термінал Телтоніка FMT100 з гіроскопом - попередні результати тестування

січ. 10, 2020 44
Підкапотний термінал Телтоніка FMT100 з гіроскопом приклеюється двостороннім скотчем до корпусу блоку запобіжників під капотом
Трансконтроль Україна представляє перші результати тестування нового GPS ГЛОНАСС…

Новий бездротовий датчик рівня палива Ескорт ТД-BLE

жовт. 07, 2019 163
Бездротовий датчик рівня палива Ескорт ТД-BLE
«Трансконтроль Україна» представляє новий бездротовий ємнісний датчик рівня палива Ескорт…

Другий супутник GPS III виведений на орбіту і проходить тестування

серп. 27, 2019 152
22 серпня американська компанія United Launch Alliance запустила ракету-носій Delta IV з другим супутником GPS III на борту
Другий супутник GPS III наступного покоління ВПС США, який побудувала компанія Lockheed…

Еволюція космосу, 2-я ескадрилья космічних операцій готується до запуску нового супутника - GPS Block III

серп. 06, 2019 147
Джонатон Колдуелл віце-президент по системам навігації Lockheed Martin Space (праворуч) представляє лейтенант-полковника Стівену Тоту, командиру 2-ї ескадрильї космічних операцій, супутник моделі GPS III в знак вдячності за успішну місію в космосі. Військово-повітряна база Шрівер, Колорадо 29 липня 2019 року. 2-я SOPS управляє найбільшим сузір'ям космічних кораблів Міністерства оборони (GNSS GPS), використовуючи Головну станцію управління та всесвітню мережу станцій спостереження і наземних антен. (Фото ВВС США, льотчик 1-го класу Джонатан Уайтлі)
Lockheed Martin подарував 2-й ескадрільї космічних операцій (2SOPS) модель нового…

Cистема GPS / ГЛОНАСС моніторингу транспорту «Навігатор-С» успішно інтегрована з сервісом планування маршрутів "Мурашина логістика"

лип. 26, 2019 183
Мурашина логістика - платформа розрахунку оптимальних маршрутів доставки
«Трансконтроль Україна» інформує про інтеграцію з платформою розрахунку оптимальних…

 

 

© Трансконтроль Україна, м Київ 2013-2020, (044) 360-55-43

GPS моніторинг транспорту, найкраща GPS система моніторингу
і контролю автотранспорту, контроль витрати палива, GPS ГЛОНАСС Україна