GPS-стеження може допомогти тиграм і транспортних засобів співіснувати в Азії

Тигр переходить дорогу в індійському національному парку Рантхамбор Тигр переходить дорогу в індійському національному парку Рантхамбор

Більше 100 000 тигрів мешкали в Азії століття тому, від Індійського субконтиненту до Далекого Сходу Росії. Сьогодні вони знаходяться під загрозою зникнення, і в дикій природі залишилося всього близько 4000 тигрів. Найбільші загрози, з якими вони стикаються, - це втрата і деградація довкілля, незаконне полювання і скорочення їх здобичі.

Завдяки цілеспрямованим зусиллям зі збереження чисельність тигрів в деяких частинах їх ареалу збільшилася. У Непалі, наприклад, популяція диких тигрів майже подвоїлася з 121 у 2009 році до 235 в 2018 році. Але бум будівництва доріг в Азії може звести нанівець цей прогрес.

Фахівці з планування земель і природоохоронні організації повинні знати набагато більше про те, як тигри реагують на шосейні і залізні дороги, щоб знайти способи захистити цих тварин. Особливо важлива ця інформація для Непалу, який є однією з найменш розвинених країн в світі, але працює над розширенням своєї економіки і виведенням людей з убогості. Автостради і залізниці швидко розширюються за рахунок лісів і лук, де мешкають тигри.

Розширення інфраструктури в Непалі

Проведено мало досліджень того, як транспортні мережі загрожують тиграм, але мало які з існуючих досліджень показують серйозні наслідки. У Росії, наприклад, зіткнення транспортних засобів стали причиною 1 з кожних 12 смертей тигрів, що відслідковуються з 1992 по 2005 рр. А в Китаї тигри в п'ять разів частіше займали райони на відстані менше 4 км від доріг.

В Індії одне дослідження показало, що розширення автомагістралей поряд з незапланованою забудовою підвищить ризик зникнення тигрів в районах, що охороняють їх, на 56% протягом 100 років. Тому зростаюча мережа транспортної інфраструктури в Азії може мати катастрофічні наслідки для тигрів.

Нові проекти розвитку в Непалі будуть проходити через великі ділянки низинних лісів, в яких мешкають тигри, носороги і слони. Загальнонаціональні дороги, такі як шосе Схід-Захід і Поштова дорога, модернізуються і розширюються з двох до чотирьох смуг для підтримки більш динамічного руху.

Планувальники проектують нові надземні електрифіковані залізниці, які перетинають Непал, розміром приблизно з Айову. В даний час будується «мегамагістраль» зі столиці Непалу Катманду в Ніджгад, де уряд Непалу більше 20 років прагнув побудувати великий міжнародний аеропорт.

Автомагістралі представляють зростаючу загрозу для дикої природи

Більш якісні дороги можуть забезпечити такі необхідні соціальні та економічні вигоди в Непалі, але країна будує їх швидше, ніж вчені можуть оцінити, як вони впливають на зникаючі види, такі як тигри. У національному парку «Банке» 45 з 67 смертей диких тварин в період з липня 2018 року по липень 2019 року, включаючи ключову здобич тигра, таку як олень самбар, відбулися в результаті дорожньо-транспортних пригод.

45 з 67 смертей диких тварин в період з липня 2018 року по липень 2019 року, включаючи ключову здобич тигра, таку як олень самбар, відбулися в результаті дорожньо-транспортних пригод

Смерть тигрів і травми в результаті зіткнень з транспортними засобами, хоча все ще явище рідкісне, однак, за останні кілька років їх кількість збільшилася. До 2019 року на трасі в національному парку «Бардія» було зафіксовано лише одне зіткнення автомобіля з тигром. За останні два роки п'ять тигрів були збиті автомобілями в національних парках - три в «Бардія» і два в національному парку «Парса».

Смерть, пов'язана з транспортними засобами, ускладнює перехід тигрів з однієї популяції в іншу, що знижує їх генетичну різноманітність. Збільшення числа зіткнень може підвищити ризик зникнення тигрів.

За останні два роки п'ять тигрів були збиті автомобілями в національних парках - три в «Бардія» і два в національному парку «Парса»

Дороги також є сполучною ланкою між людьми і тиграми. Нещодавно тигр в національному парку «Бардія» стягнув пасажира зі спини з мотоцикла, що рухався парком. Тигр убив і з'їв людину. У минулому році три тигра вбили ще дев'ять чоловік в тому ж районі.

Виявлення прихованого життя тигрів

Щоб відповісти на цей безпрецедентний виклик, на тигрів, які живуть поруч з дорогами, надягають GPS / ГЛОНАСС трекери-нашийники, щоб краще зрозуміти, як транспортна інфраструктура впливає на біологію і екологію тигрів. Перш за все увага приділяється національним паркам «Бардія» і «Парса», де розвиток транспорту може серйозно ускладнити відновлення популяції тигрів.

Непал вже давно є світовим лідером в області дослідження і збереження тигрів. Смітсонівсько-Непальський проект по екології тигра - міжнародне співробітництво, що почалося майже 50 років тому, - був одним з перших, в якому використовувалися радіотелеметричні нашийники для GPS / ГЛОНАСС моніторингу тигрів в цілях природоохоронних досліджень.

Раніше екологи брали радіоприймачі в поле, щоб один або два рази на день ретельно тріангулювати місцезнаходження тигрів в природних ландшафтах. Новий дослідницький проект ґрунтується на цій роботі з використанням сучасної технології супутникового стеження, щоб отримати нове уявлення про тигрів в ландшафтах, які змінює людський розвиток.

Нашийники отримують сигнал супутникових навігаційних угруповань (GPS і ГЛОНАСС), передаючи детальну інформацію про переміщення тигра. Ці дані можуть показати, як тигри пересуваються дорогами до і після переходу; скільки часу вони проводять поблизу і вдалині від доріг; де і як полюють біля доріг; як вони реагують на рух транспортних засобів в різний час доби; і які їхні моделі поведінки біля і далеко від доріг. Аналізуючи гормони в фекаліях тигрів з GPS | ГЛОНАСС трекера-нашийниками, ми можемо навіть зрозуміти, який стрес вони відчувають біля доріг.

Вчені вже з'ясували, що шосе Схід-Захід, що перетинає національний парк «Парса» посередині, блокує пересування першого тигра, якого досліджують через GPS-нашийник, і обмежує його територію. Озброївшись цими знаннями, вони можуть передбачити ряд впливів на довкілля і популяції тигрів в результаті реалізації нових транспортних проектів.

Створення інфраструктури, сприятливої ​​для тигрів

Харі Бхадра Ачарья, колишній головний доглядач національного парку «Парса» і нинішній провідний еколог уряду Непалу, прагне допомогти зробити транспортну інфраструктуру більш сприятливою для тигрів. Наприклад, якщо вирівняти автомобільні і залізні дороги, можна уникнути пріоритетних місць проживання.

Також для відновлення довкілля і здобичі в районах, які тигри часто використовують або для відтворення, можна спроектувати і побудувати переходи для диких тварин, щоб допомогти тиграм перетнути автомобільні і залізні дороги, також можна закрити дороги для руху автотранспорту в нічний час або ввести обмеження швидкості , щоб знизити ризик загибелі тигрів в пробці.

Дані з GPS-нашийників тигрів можуть допомогти менеджерам з охорони дикої природи швидше реагувати на травми тигрів, хвороби або браконьєрство

Інформація з нашийників GPS також може допомогти зменшити конфлікт між тиграми і людьми. Наприклад, ми можемо дізнатися, чи порушують шосе і залізниці стратегії полювання тигрів, змушуючи їх полювати на свійську худобу або людей замість дикої здобичі. Ці дані також можуть допомогти менеджерам з охорони дикої природи швидше реагувати на травми тигрів, хвороби або браконьєрство.

Згодом інформація, отримана завдяки GPS-моніторингу, надасть засновані на фактах рішення, які можуть гарантувати, що дороги працюють на людину, зводячи до мінімуму шкоду тиграм і іншим видам тварин.

Прочитано 359 разів

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Консультація по обладнанню назва для GPS моніторингу транспорту

Купити назва товару з підключенням до сервісу «Навігатор», отримати безкоштовну консультацію, інструкцію з підключення та по роботі системи в цілому, замовити безкоштовне тестування системи GPS / ГЛОНАСС моніторингу, дізнатися актуальні ціни під ваші цілі і завдання - ви можете зателефонувавши за телефоном (050) 355-01-00 або пишіть на електронну пошту, або просто заповніть форму

Зв'язатися з нами